کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

بازدید: 1,718 بازدید
کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

بهترین کفش برای دانش آموزان چه کفشی است؟

کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

کفش خوب کفشی است که انعطاف لازم را داشته باشد و پاها در آن احساس راحتی کنند

کفشی از نظر طبی استاندارد است که از پای فرد محافظت کند. کفش باید کاملا روی پا را بگیرد، یعنی هر نوع کفشی که پا در آن لق بزند و یا تنگ باشد، پوشش مناسبی از نظر طبی نیست.

بهترین کفش برای دانش آموز کفش ورزشی است که اندازه اش با بند قابل تنظیم باشد. البته برای دانش آموزان دبستانی بهتر است به جای بندی، چسبی باشد تا بند آن به طور مکرر باز نشود.

در عین حال باید از خرید کفش های گشاد هم امتناع کرد، چراکه در این قبیل کفش ها فرد ناگزیر است از عضلات پا برای نگهداری کفش استفاده کند که از نظر پزشکی مناسب نیست.

کفش باید حداکثر نیم سایز از پا بزرگ تر باشد. در حالی که باور اشتباه عموم بر این است که کفش طبی، کفشی است که پا در آن لق بخورد و به پا فشار نیاورد.

به علاوه بهترین زمان برای خرید کفش عصر است، چرا که پا در بزرگ ترین سایز خود قرار دارد.

کفش هایی با پاشنه بلند که فرم پا را عوض می کنند، کفش مناسبی برای کودکان نیستند. کفش بدون پاشنه هم باید لژ محافظی بین کف پا با زمین داشته باشد که سراسر پا از پنجه تا پاشنه را بپوشاند. چون کفش تخت و بدون پاشنه هم برای فعالیت مناسب نیست.

از دیگر ویژگی های کفش مناسب برای دانش آموزان، وجود کفی است تا از برخورد کف پا با زمین محافظت کند. از این رو کفی باید ضخامت مناسبی داشته باشد و نازک نباشد.

بر خلاف باور عموم مبنی بر مناسب بودن کفش های مارک دار، بسیاری از کفش ها با مارک های معروف در بازار از نظر طبی مشکل دارند و از پا محافظت نمی کنند.

بعلاوه دانش آموز نباید کفش با جنس چرم مصنوعی بپوشد، زیرا پا عرق می کند و هوا در کفش جریان ندارد. کفش باید طوری باشد که دانش آموز برای ساعت ها در آن احساس راحتی کند.»

کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

کفش مدرسه پسرانه,کیف و کفش مدرسه


«کفش خوب کفشی است که انعطاف لازم را داشته باشد و پاها در آن احساس راحتی کنند.

اهمیت استفاده از کفش مناسب تا جایی است که استفاده از کفش های نامناسب سبب ایجاد فشار نابجا به نواحی پا، زانو، کمر و حتی گردن می شود که این مسئله مشکلاتی را برای فرد در بلندمدت بوجود خواهد آورد.

کف کفش در ناحیه زیر انگشتان پا نیز بایستی انعطاف لازم را داشته باشد.


بهترین کفش کفشی است که کفی آن دارای دو قوس طولی و عرضی بوده، به نحوی که قوس طولی و عرضی کف پا را پر کند.

کفی کفش بایستی از انعطاف لازم برخوردار بوده و فشارها را در خود خنثی کند و به عبارتی به شکل پا باشد و پا در آن احساس راحتی کند.

اکثر کفش ها این کفی را ندارند. لذا به افراد توصیه می کنیم که هنگام خرید کفش دقت کنند.

به افرادی که کف پای صاف دارند توصیه می کنیم از کفش هایی استفاده کنند که کفی آنها زیر نظر متخصصان فیزیوتراپ ساخته شده باشد.

همچنین توصیه می شود افرادی که کف پای صاف دارند، در منزل هم از دمپایی های با قوس طولی و انعطاف پذیری مناسب استفاده کنند.

قسمت خلفی کفش باید به گونه ای باشد که هنگام راه رفتن موجب صدمه زدن به تاندون آشیل پا نشود.

بهترین ارتفاع پاشنه برای آقایان دو و نیم و برای خانم ها سه و نیم سانتیمتر است و به افراد توصیه می شود از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و نوک تیز خودداری کنند، چرا که این کفش ها سبب ایجاد درد در ناحیه جلویی زانو و کمر می شوند.

بهترین جنس برای کفش نیز چرم طبیعی است. این نوع کفش از تعریق پاها جلوگیری کرده و به پا اجازه نفس کشیدن می دهد. ضمن اینکه از بوی بد پا جلوگیری می کند.

بهترین زمان برای خرید کفش، عصرها است، زیرا طول پا در عصرها حدود نیم سانتیمتر بزرگتر از صبح ها است.

توصیه می شود بچه هایی که زانوهای پرانتزی یا ضربدری دارند، از کفش هایی استفاده کنند که زیر نظر فیزیوتراپ تهیه می شوند.

هر ورزشی به نوع خاصی از کفش نیاز دارد. لذا به ورزشکاران توصیه می شود سعی کنند کفش هایی متناسب با رشته ورزشی خود تهیه کنند تا پای آنها دچار آسیب نشود.»

راهنمای خرید کفش و ویژگی های مهم خرید کفش مدرسه

آغاز سال تحصیلی جدید می تواند زمان بسیار شلوغی برای والدین باشد، چون چیزهای زیادی برای سازماندهی و خرید، ازجمله یونیفرم مدرسه، کتاب های درسی و لوازم التحریر ، کفش جدید دارند اینها همچنین می تواند بسیار پرهزینه باشد در این متن به نکاتی که برای خرید کفش مدرسه لازم است می پردازیم.

قبل از خرید کفش مدرسه، همیشه یونیفرم مدرسه را بررسی کنید و اگر سوالی دارید از معلم فرزندتان بپرسید. کودکان کفش های مدرسه شان را ساعت های زیادی از روز می پوشند به همین دلیل باید در خرید آن دقت لازم را داشته باشید.

بهترین زمان خرید کفش مدرسه چه زمانی است؟

این تنها سوالی است که بارها و بارها پرسیده می شود، چه زمانی بهترین زمان برای خرید کفش های مدرسه است؟ قبل از تعطیلات تابستانی و حتی درچند هفته اول مدرسه کفش های مدرسه را نخرید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که بخواهید همه چیز را آماده و مرتب کنید اما پاهای کودکان با سرعتی بسیار سریع رشد می کنند و آنچه در ابتدای تعطیلات مناسب است می تواند در دوره تحصیلی جدید کوچک شود.

هم چنین خیلی مهم است که کفش های مدرسه را خیلی دیر نخرید چون حداقل به چند هفته وقت نیاز دارید تا آن ها را بپوشید و یا آن ها را عوض کنید. در چند هفته آخر تعطیلات از اینکه آخر هفته ها خرید بروید را کنار بگذارید و همیشه مهم است که کودکان را باخود ببرید تا مطمئن شوید که تناسب خوبی دارند.

روی هم رفته باید برای هر ترم کفش های مدرسه بخرید. به طور ایده آل، آن ها حدود 6 ماه دوام می آورند با این حال، همانطور که می دانیم بچه ها چیزی بیش از دویدن، بازی کردن و پریدن را دوست ندارند بنابراین آن ها می توانند به راحتی خراب شوند. سعی کنید قبل از اینکه کفش ها را دور بندازید یک کمی مراقبت از کفش را در خانه انجام دهید، می توانید بند کفش ها ، کفی را تغییر دهید و فراموش نکنید که قبل از شروع مدرسه، کمی واکس به کفش ها بزنید.

خرید کفش مدرسه دخترانه

 زمان خرید کفش مدرسه

راهنمای کامل خرید کفش مدرسه مناسب هم برای دختر هم برای پسر

 در این بخش از نمناک نکاتی برای خرید کفش های مناسب مدرسه آورده شده است:

دقت کنید که هر دو پا را اندازه گیری کنید:

 چه پاهای کودک را در فروشگاه اندازه گیری کنید، یا یک متخصص کفش کودکان این کار را انجام دهد، دقت کنید که هر دو پا اندازه گیری شوند. بیشتر کودکان، و بزرگسالان، یکی از پاهایشان مقداری بزرگتر یا پهن تر است پس مهم است که هر دو پا را چک کنید. کفش های بزرگ را نخرید، چون می توانند منجر به جراحت شوند، و تکنیک های مختلف می تواند تناسب را تغییر دهد .

 کفش ها را چک کنید:

 زمانی که برای کودک کفش های تحصیلی جدید می خرید نکات مهم دیگری نیز باید به خاطر داشته باشید:

  • باید عرض انگشت بچه بین انتهای کفش و انتهای بلندترین انگشت پا باشد.
  • عریض ترین قسمت پا باید با عریض ترین قسمت از کفش مطابقت داشته باشد.
  • مکانیزم چفت و بست باید پاشنه را محکم در پشت کفش نگه داشته باشد.
  • کفی کفش نباید بچرخد.
  • پاشنه باید نرم اما راحت باشد و قسمت عقبی کفش محکم و ثابت باشد.
 کفش گشاد

خرید کفش برای مدرسه

پاهای کودکان منحصر به فرد است :

 پاهای کودکان و استخوان پای آنها هنوز در حال رشد هستند. حدود نیمی از کودکان پاهای صافی دارند و یک پنجم ممکن است پاهای آنها قوس داشته باشد. به این ترتیب، این کفش ها نیاز به ثبات با زیرسازخوب پشتیبانی داخلی و خارجی را ایجاد می کنند. اگر می توانید به هنگام خریدن کفش های مدرسه، یک کفاش حرفه ای را ببینید، چون تولید کنندگان اغلب سبک های متفاوتی برای اشکال مختلف پا می سازند.

 حرکت انگشت پا را چک کنید:

اگر مطمئن نیستید که آیا کفش های جدید مدرسه مناسب هستند یا خیر، فقط حرکت انگشت شست پا را چک کنید کودک باید قادر به تکان دادن انگشتان خود باشد، کفش ها نباید آسیب ببینند و هیچ گونه برآمدگی از انگشتان پا در دو طرف کفش نباید وجود داشته باشد

کفش اغلب یک سال تحصیلی کار خواهد کرد:

بعد از سه سالگی کودک ، پای آنها هر شش ماه به نصف اندازه رشد خواهد کرد، به این معنی که کفش های مدرسه به طور کلی بین نه ماه و یک سال اندازه آنها خواهد بود. با این حال، اگر کودک در طول سال تحصیلی جهش رشد داشته باشد، ممکن است پاهای آن ها نیز به اندازه کافی بزرگ شده باشد.

کفش با کیفیت بالا بخرید :

پیش از این هم در مطالب قبلی با محوریت راهنمای خرید کفش ورزشی و .. در نمناک عنوان شد که در حالی که کفش های مدرسه یک هزینه ضروری دیگر هستند، به خاطر داشته باشید که خرید کفش های با کیفیت بهتر می تواند باعث صرفه جویی در پول شما شود، زیرا آن ها به راحتی نخواهند پوشید و باید در طول سال تحصیلی جایگزین شوند. هم چنین کفی ساخته شده از لاستیک و دوخت دو تایی در اطراف ناحیه پنجه، عمر بیشتری به آن ها خواهد داد. 

ازخرید کفش های دست دوم و گشاد اجتناب کنید:

برای والدین ، این یک واقعیت غم انگیز است که کفش های مدرسه تنها چیزی هستند که نباید دست دوم خرید چون کفش های کهنه شکل پای کودک قبلی را گرفته و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای پاهای کودکتان شود. کفش های گشاد برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود

در پایان روز کفش بخرید:

در حالی که ممکن است تصمیم بگیرید تا هوا روشن است کفش مورد علاقه تان را بخرید اما به خاطر داشته باشید که بهتر است در اواخر بعد از ظهر بیرون بروید چون پاهای کودکان پایان روز کمی متورم می شود. به این ترتیب، وقتی پای کودک شما به بزرگترین حد خود می رسد، کفش مدرسه را بخرید.

درد پا را چک کنید :

همان طور که سال ها می گذرد کودکان از درد پا ناله می کنند و قبلا به آن ها گفته می شد که نگران نباشند به دلیل رشد است اما نظر کارشناس تغییر کرده است و اکنون توصیه می شود که والدین پایی را که درد می کند را معاینه کنند چون بیش ترین درد پا در کودکان قابل پیش گیری است.

 نکات قابل توجه در خرید کفش مدرسه

چیزهای دیگری که باید به آن ها توجه کنید

در حالی که ممکن است معمولا انتظار داشته باشید که تنها یک بار در مورد کفش های مدرسه و پاهای کودکان خود فکر کنید، این لیست از چیزهایی است که در صورت نیاز می توانید به پزشک مراجعه کنید:

  • کودکانی که از درد در پاها، پاشنه، زانو و یا پا شکایت دارند.
  • کودکانی که می افتند (اگر به طور منظم اتفاق بیفتد).
  • کفش ناصاف و کفش دست دوم.
  • سوزش پوست و ناخن انگشت پا.

 انعطاف پذیری در جلو :کفشی را بردارید و سعی کنید با هل دادن انگشت به بالا، آن را خم کنید. یک کفش خوب درقسمت گودی انگشت پا خم می شود، اما نه بیشتر این کار به کودک شما کمک می کند با انگشتان پا حرکت کند در حالی که نیمی از پای خود را ثابت و ایمن نگه می دارد.

اما نه انعطاف بیش ازحد چون کفش هایی که به راحتی خم می شوند پشتیبانی کافی را ایجاد نمی کنند.

کفش خوب مدرسه پاشنه کوچک دارد با اینکه این ممکن است متناقض به نظر برسد اما یک پاشنه کوتاه پای کودک را در موقعیت خنثی نگه می دارد یک کفش کاملا مسطح می تواند باعث شود که انگشتان پای کودک هنگام راه رفتن جمع شوند.

خیلی سنگین نباشد : کفش های سنگین می تواند به معنی درد ماهیچه و درد پا، به ویژه برای افراد کوچک باشد.

آستر جوراب و یا کفی کفش باید نرم، راحت و ساخته شده از پارچه جاذب باشد تا عرق کردن پا را کاهش دهد شما باید بتوانید به راحتی آن را در آورید، در صورت نیاز آن را با نمونه ارتوپدی جایگزین کنید.

بند کفش و سگک و.. همگی به یک اندازه خوب هستند، اما از کفش های لیزی که قابل تنظیم نیست استفاده نکنید .

 اگر پاهای پهن دارند ناراحت نباشند :می دانیم که یافتن کفش برای کودکان با پاهای پهن تر می تواند دشوار باشد چون بسیاری از شرکت ها فقط به دنبال فروش آن ها هستند اگر نمی توانید چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، شاید بهتر باشد که یک فروشگاه کفش مستقل محلی پیدا کنید و به آن ها مراجعه کنید. شما کمی بیشتر پول می پردازید، اما ارزشش را دارد

 اگر پاهای باریک دارند ناراحت نباشند: همان قوانین برای پاهای باریک اعمال می شوند. سعی کنید با اضافه کردن کفی کفش های خود را امتحان کنید .

 همیشه ازکودکان بخواهید تا کفش های خود را امتحان کنند :مگر اینکه مطمئن باشید که آن ها به اندازه کافی بزرگ نشده اند تا قبل از خرید کفش، آن ها را امتحان کنند. آن ها را وادار به قدم زدن کنید و کفش ها را با جوراب امتحان کنید . چند روز قبل از رفتن به مدرسه، آن ها را کمی در اطراف خانه بپوشند و قدم بزنند تا مطمئن شوند که وقتی روز اول فرا می رسد، پای آنها را نمیزند.

 یک دوره آرام برای بازدید از فروشگاه پیدا کنید:در طول تعطیلات تابستانی زمان مناسبی برای بازدید از فروشگاه و امتحان کردن کفش است نمی خواهید عجله کنید؛ آن ها برای مدتی طولانی آن ها را خواهند پوشید، بنابراین تناسب مناسب آن را به دست خواهند آورد.

چه زمانی وقت خرید کفش های جدید است؟

  • زمانی که انگشتان پا کفش را لمس می کنند وقت آن است که کفش بزرگتر بخرید.
  • هنگامی که ته کف کفش فرسوده می شود، می توانند بسیار لغزنده باشند.
  • وقتی سوراخ هایی در پنجه ، پاشنه پا ایجاد شود به شدت فرسوده می شود.

آیا قیمت اهمیت دارد؟

  • کفش ها باکیفیت بیشتر به جای چسب ، دوخته می شوند.
  • کفش های ارزان تر اغلب مقوا در قسمت کفی دارند در حالی که کفش های گران قیمت تر ممکن است از جنس پلی اورتان ساخته شوند.
  • کفش های ساخت بهتر هم چنین پوشش مناسبی از پارچه های قابل تنفس دارند و کمتر از پلاستیک استفاده می کنند.
  • کف یک کفش را می توان ترکاند به این معنی که در داخل کفی هوا وجود دارد اما آن ها همچنین می توانند پاشنه کفش را فرسوده کنند و به راحتی فرو بروند. 
تشخیص کیفیت کفش

تشخیص کیفیت در خرید کفش مدرسه

تشخیص مشکلات پای کودک با کفش :

کفش مدرسه می تواند نشان دهد که آیا کودک شما با راه رفتن مشکل دارد یا اینکه باید توسط یک متخصص ارزیابی شود. اینها چیزهایی هستند که باید آن ها را زیر نظر داشته باشید:

اگر کفش به شکل ناهمواردرآورده شود، می تواند به این معنی باشد که کودک شما یک عدم تعادل مکانیکی در پای خود دارد و ممکن است به پزشک ارتوپد نیاز داشته باشد.

اگر انگشت بزرگ کودک از بالای کفش می چرخد می تواند انگشتان را بیش ازحد دراز کند، چون پشتیبانی کافی ازقوس وجود ندارد. 

خرید کفش برای دختران :

 دختر بچه های کوچک هنگام خرید کفش برای سال تحصیلی خود بیشتر به زیبایی آن از جمله رنگ ، عروسکی و…توجه می کنند اما والدین آنها باید موارد دیگر از جمله راحتی ، جنس و قیمت را در نظربگیرند.

 خرید کفش برای پسران :

 انتخاب کفش در پسران تفاوت چندانی با دختران ندارد و آنها هم در سنین پایین به یک سری از موارد زیبایی مثل کفش چراغ زن و …توجه می کنند اما والدین آنها به جنس کفش پسران بیش از موارد دیگر باید اهمیت بدهند زیرا پسرها با آن بیشتر می دوند.

برای خرید و مشاهده مناسب ترین و با کیفیت ترین کفش های روز لطفا بر روی لندوکس کلیک کنید.

دسته‌بندی پوشاک ومد کفش کفش بچگانه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت